გეგმები
თემატური გეგმა
სკოლა: გ. რამიშვილის სახ. მე-20 საჯარო სკოლა
მასწავლებელი : ლ. კოკოევა
საგანი: მათემატიკა
საფეხური-
კლასი: საშუალო, X2,3 კლასი
N
|
თემა
და თემატური ერთეული
|
სთ
|
თემის
მიზანი
|
სასწავლო
მეთოდები და აქტივოვბები
|
რესურსები
|
მიზნის
მიღწევის საზომი (კრიტერიუმები)
|
თარიღი
|
კომენტარი
|
1.
|
მე-9 კლასის მასალის გამეორება
|
15
|
კვადრატული განტოლებების და უტოლობების ამოხსნის უნარის
განმტკიცება.
|
ინტერაქტიული
მეთოდი
|
„მათემატიკა“I
ს. თოპურია,
|
ხსნის კვადრატულ განტოლე-ბებს და უტოლობებს.
|
15. IX -2. X
|
|
2.
|
შემაჯამებელი
სამუშაო #1
|
1
|
|
წერითი მუშაობა
|
რვეული,კალამი
|
|
6. X
|
|
3.
|
სიმრავლი, ქვესიმრავლე, სიმრავლეთა მოცემის ხერხები.
|
2
|
სიმრავლეთა თეორიის
ელემენტე-ბის წარმოდგენა. ამ თეორიის ზო-გიერთი ტერმინისა და სიმბოლოს გამოყენების
უნარის გამომუშავება.
|
ინტერაქტიული
მეთოდი
|
„მათემატიკა X“
|
ადეკვატურად იყენებს სიმ-რავლურ ტერმინებს და ცნე-ბებს
|
7. X, 8. X
|
|
4.
|
მოქმედებები სიმრავლეებზე. ვენის დიაგრამები.
|
2
|
simravleebze moqmedebebis (ga-erTianeba, TanakveTa, sxvaoba),
venis diagramebis gamoyenebe-bis unaris ganviTareba.
|
ინტერაქტიული
მეთოდი, კითხვა-პასუხის მეთოდი.
|
„მათემატიკა X“
|
ადეკვატურად იყენებს მოქ-მედებებს სიმრავლეებზე (თა-ნაკვეთა,
გაერთიანება, სხვაო-ბა, დამატება), მათ შორის რეალური ვითარების მოდე-ლირებისას ან აღწერისას.
|
9.X ,
9. X
|
|
5.
|
simravleebze
moqmedebebis Tvisebebi
|
1
|
sxvadasxva xerxis gamoyenebiT
simravleebze moqmedebebis
warmodgena
da maTi dasabuTeba; kritikuli azrovnebis gan-viTrebaa
|
ჯგუფური მუშაობა
|
„მათემატიკა X“
„მათემატიკა“I
ს. თოპურია,
|
აკავშირებს ნამდვილ
რიცხვ-თა ქვესიმრავლეებს ერთმა-ნეთთან სიმრავლეთა
თეო-რიის ენის გამოყენებით.
|
13. X
|
|
6.
|
ამოცანების ამოხსნა (ვენის დიაგრამების გამოყენება).
|
2
|
simravleebis, simravleebze moqmedebebis venis
diagramebiT warmodgenebis
sxvadasxva
gamoyenebis unaris
ganviTare-ba..
|
ინტერაქტიული
მეთოდი, ჯგუფური მუშაობა
|
„მათემატიკა X“
„მათემატიკა“I
ს. თოპურია,
|
ქვესიმრავლე, სიმრავლეთა
თანაკვეთა, გაერთიანება, სხვ-აობა, დამატება; ამ მიმართე-ბების გამოსახვა სხვადასხვა ხერხით; ამოცანების ამოხს-ნისას იყენებს რიცხვით სიმ-რავლეებს შორის დამოკიდე-ბულების
გამოსახვის ზოგი-ერთ ხერხს (მაგალითად, ვე-ნის დიაგრამებს);
|
15. X, 16. X
|
|
7.
|
შემაჯამებელი
სამუშაო #2
|
1
|
|
წერითი მუშაობა
|
რვეული,კალამი
|
|
16. X
|
|
8.
|
რაციონალური რიცხვები. რაციონალური რიცხვების ჩაწერის
სხვადასხვა ფორმა.
|
2
|
racionaluri ricxvebis wila-dis, sasruli an
usasrulo aTwiladis, procentis saxiT Cawerisa da Sesabamisi gamoye-nebebis
unaris ganviTareba.
|
konkretizaciidan ganzogadebis meTodი
|
„მათემატიკა X“
„მათემატიკა“I
ს. თოპურია,
|
განასხვავებს რაციონალურ და ირაციონალურ რიცხვებს. ასაბუთებს რიცხვის ირაციო-ნალურობას / რაციონალურო-ბას.
|
20. X, 21. X
|
|
9.
|
ნამდვილი რიცხვების სიმრავლე.
|
2
|
namdvili ricxvebis, maTze moq-medebebis,
moqmedebebis Tvise-bebis gamoyenebis unaris gan-viTareba.
|
ინტერაქტიული
მეთოდი,კითხვა-პასუხის მეთოდი.
|
„მათემატიკა X“
„მათემატიკა“I
ს. თოპურია,
|
მოცემული სიზუსტით ამრგ-ვალებს ნამდვილ რიცხვებს; განასხვავებს უსასრულო
პე-რიოდული ათწილადის შემო-კლებით ჩაწერას დამრგვალე-ბისაგან;
|
22. X, 23. X
|
|
10.
|
ფესვი. წილადმაჩვენებლიანი ხარისხი.
|
5
|
wiladmaCvenebliani xarisxis cnebis gaazreba,
Sesabamisi aR-niSvnebis aTviseba
da gamoyeneba.
|
konkretizaciidan ganzogadebis meTodი
|
„მათემატიკა X“
|
ახდენს წილადი მაჩვენებლის მქონე ხარისხის ინტერპრეტა-ციას
და მისი თვისებების დე-მონსტრირებას;
|
23. X
− 30. X
|
|
11.
|
რიცხვითი შუალედები.
|
3
|
ricxviTi Sualedebis Caweris wesebis gamoyeneba
garkveuli Tvisebis wertilTa
simravle-ebis warmosadgenad.
|
ინტერაქტიული
მეთოდი
|
„მათემატიკა X“
|
იყენებს ricxviTi Suale-debis Caweris wesebs.
|
30. X,
3. XI,
4. XI
|
|
12.
|
შემაჯამებელი
სამუშაო #3
|
1
|
|
წერითი მუშაობა
|
რვეული,კალამი
|
|
5. XI
|
|
13.
|
სიდიდეებს შორის დამოკიდებულებების მაგალითები. ფუნქცია.
|
2
|
სიდიდეებს შორის დამოკიდებუ-ლებების აღსაწერად ფუნქციის
ცნე
ბის გამოყენების უნარის განვითა-რება.
|
ინტერაქტიული
მეთოდი, წიგნთან მუშაობა.
|
„მათემატიკა X“
|
სიდიდეებს შორის დამოკი-დებულების აღმწერი ფუნქ-ციისათვის
(მათ შორის რეა-ლურ ვითარებაში) ასახელებს ფუნქციის ტიპს (წრფივი, მო-დულის შემცველი,
კვადრა-ტული, უკუპროპორციული
დამოკიდებულების) ამ ფუნქ-ციის გამოსახვის ხერხისაგან დამოუკიდებლად;
|
6. XI,
6. XI
|
|
14.
|
ფუნქციის გრაფიკი.
|
3
|
ფუნქციის გრაფიკის განსაზღვრა.
|
დემონსტრირების მეთოდი
|
„მათემატიკა X“
„მათემატიკა“I
ს. თოპურია,
|
იყენებს ფუნქციის გრაფიკის გეომეტრიულ ნიშნებს (მაგა-ლითად, საკოორდინატო ღერძის პარალელური წრფის მიმართ სიმეტრიულობა, კო-ორდინატთა სათავის
მიმართ ცენტრულად სიმეტრიულო-ბა, პარალელური გადატანის მიმართ ინვარიანტულობა) ფუნქციის თვისებების დასა-დგენად;
|
10. XI, 11. XI, 12. XI
|
|
15.
|
სიმრავლეებს შორის დამოკიდებულებებისა და ფუნქციის
მოცემის ხერხები.
|
2
|
ფუნქციის მოცემის სხვადასხვა ხერხის გაცნობა(ცხრილი,
გრაფი, გრაფიკი და სხვა).
|
ინტერაქტიული მეთოდი
|
„მათემატიკა X“
|
იყენებს ფუნქციის მოცემის სხვადასხვა ხერხის (ცხრილი,
გრაფი, გრაფიკი და სხვა)
|
13. XI, 13. XI
|
|
16.
|
ფუნქციის თვისებები.
|
5
|
ფუნქციის ზოგიერთი თვისების წარმოდგენა. ფუნქციის
თვისებე-ბის გამოკვლევისას გრაფიკის გა-მოყენების უნარის გამომუშავება.
|
ახსნა–განმარტებითი მეთოდი
|
„მათემატიკა X“
„მათემატიკა“I
ს. თოპურია,
|
პოულობს ფუნქციის ნულებს, ფუნქციის მაქსიმუმს/მინი-მუმს,
ზრდადობა/კლებადო-ბისა და ნიშანმუდმივობის შუალედებს; ახდენს ამ მონ-აცემების ინტერპრეტაციას რეალური ვითარების კონ-ტექსტში;
|
17. XI
– 20. XI
|
|
17.
|
წრფივი ფუნქცია.
|
6
|
სიდიდეებს შორის დამოკიდებუ-ლებების აღსაწერა ფუნქციის
ტი-პის შერჩევის უნარის განვითარება.
|
ინტერაქტიული მეთოდი
|
„მათემატიკა X“
„მათემატიკა“I
ს. თოპურია,
|
სიდიდეებს შორის დამოკი-დებულების აღმწერი ფუნქ-ციისათვის (მათ შორის რეა-ლურ
ვითარებაში) ასახელებს ფუნქციის ტიპს (წრფივი, მო-დულის შემცველი, კვადრა-ტული, უკუპროპორციული დამოკიდებულების) ამ ფუნქ-ციის გამოსახვის ხერხისაგან დამოუკიდებლად;
|
24. XI
– 1. XII
|
|
18.
|
შემაჯამებელი
სამუშაო #4
|
1
|
|
წერითი მუშაობა
|
რვეული,კალამი
|
|
2. XII
|
|
19.
|
კვადრატული ფუნქცია.
|
7
|
სიდიდეებს შორის დამოკიდებუ-ლებების აღსაწერა ფუნქციის
ტი-პის შერჩევის უნარის განვითარება.
|
პრობლემაზე დაფუძნებული სწავლება
|
„მათემატიკა X“
|
სიდიდეებს შორის დამოკი-დებულების აღმწერი ფუნქ-ციისათვის
(მათ შორის რეა-ლურ ვითარებაში) ასახელებს ფუნქციის ტიპს (წრფივი, მო-დულის შემცველი,
კვადრა-ტული, უკუპროპორციული
დამოკიდებულების) ამ ფუნქ-ციის გამოსახვის ხერხისაგან დამოუკიდებლად;
|
3. XII
–
12. XII
|
|
20.
|
y = ფუნქცია.
|
4
|
სიდიდეებს შორის დამოკიდებუ-ლებების აღსაწერა ფუნქციის
ტი-პის შერჩევის უნარის განვითარება.
|
დემონსტრირების მეთოდი
|
„მათემატიკა X“
|
სიდიდეებს შორის დამოკი-დებულების აღმწერი ფუნ-ქციისათვის
(მათ შორის რეა-ლურ ვითარებაში) ასახელებს ფუნქციის ტიპს (წრფივი, მო-დულის შემცველი,
კვადრა-ტული, უკუპროპორციული
დამოკიდებულების) ამ ფუნქ-ციის გამოსახვის ხერხისაგან დამოუკიდებლად;
|
15. XII
– 18. XII
|
|
21.
|
მონაცემთა ანალიზი და სტატისტიკა.
|
3
|
მონაცემთა შეგროვების ხერხების გაცნობა. მოცემულ სიტუაციაში
შე-საბამისი ხერხის შერჩევის და არჩე
ვანის დასაბუთების უნარის გამო-მუშავება.
|
ახალი ინფორმა-ციის/ მასალის და-მოუკიდებლად მოძიება
|
„მათემატიკა X“
|
იყენებს მონაცემთა შეგროვე-ბის ხერხებს (დაკვირვება, გა-ზომვა, მითითებულ
რესპო-ნდენტთა ჯგუფის გამოკით-ხვა მზა ანკეტით/კითხვა-რით);
|
19. XII
–
22. XII
|
|
22.
|
სტატისტიკური მონაცემების შემაჯამებელი რიცხვითი მახასიათებლები.
|
4
|
მონაცემთა შესაფასებლად რიცხვი-თი მახასიათებლების
გამოთვ-ლის, შესაბამისი მახასითებლის შერჩევის და გამოყენების უნარის გამომუშავება.
|
ჯგუფური მუშაობა
|
ინტერნეტი
|
ატარებს სტატისტიკურ (მათ შორის, შემთხვევით) ექსპე-რიმენტს და აგროვებს მონა-ცემებს;
|
23. XII
− 29. XII
|
|
23.
|
შემაჯამებელი
სამუშაო #5
|
|
|
წერითი მუშაობა
|
რვეული,კალამი
|
|
|
|
24.
|
მიმდევრობა.
|
|
მიმდევრობის, როგორც ნატურა-ლურ რიცხვთა სიმრავლეზე
განსა-ზღვრული ფუნქციის, უსასრულო სიმრავლის ელემენტთა გადანომ-რვის გააზრება და
გამოუენება.
|
ინტერაქტიული მეთოდი
|
„მათემატიკა X“
|
ადეკვატურად იყენებს სიმრა-ვლურ ტერმინებს და ცნებებს
(მაგალითად, ფუნქციის გან-საზღვრის არე
და მნიშვნე-ლობათა სიმრავლე)
|
|
|
25.
|
რეკურენტული წესით მოცემული მიმდევრობები.
|
|
მიმდევრობის წევრების რეკურსი-ის მეთოდის პოვნის ათვისება;
რე-კურენტული წესით მოცემული მიმდევრობების წევრების პოვნის უნარის განვითარება.
|
პრობლემაზე დაფუძნებული სწავლება
|
„მათემატიკა X“
„მათემატიკა“I
ს. თოპურია,
|
მიმდევრობის გამოსახვისას იყენებს რეკურენტულ წესს (მათ შორის რეალური პრო-ცესების დისკრეტული მო-დელებით აღწერისას. მაგა-ლითად, მოსახლეობის რა-ოდენობის ყოველწლიური მუდმივი პროცენტული ზრდა); განავრცობს რეკურენ-ტული
წესით მოცემულ მიმ-დევრობას;
|
|
|
26.
|
მიმდევრობის
n-ური წევრის
ფორმულა.
|
|
მიმდევრობის n-ური წევრის ფორ-მულით ნებისმიერი
წევრის პოვნა-ში გაწაფვა.
|
ინდუქციური მეთოდი
|
„მათემატიკა X“
|
პოულოვს მიმდევრობის n-ური წევრის ფორმულით ნე-ბისმიერი წევრს.
|
|
|
27.
|
არითმეტიკული პროგრესია. n-ური წევრის
ფორმულა.
|
|
არითმეტიკული პროგრესიის n-ური წევრის ფორმულით ნების-მიერი
წევრის პოვნის უნარის გა-მომუშავება.
|
პრობლემაზე დაფუძნებული სწავლება
|
„მათემატიკა X“
|
პოულოვს არითმეტიკული პროგრესიის n-ური წევრის ფორმულით ნებისმიერი
წევრს.
|
|
|
28.
|
არითმეტიკული პროგრესიის პირველი n წევრის ჯამის
ფორმულა.
|
|
არითმეტიკული პროგრესიის პირ-ველი n წევრის ჯამის
ფორმულის გამოყენების უნარის გამომუშავება.
|
ინტერაქტიული მეთოდი
|
„მათემატიკა X“
„მათემატიკა“I
ს. თოპურია,
|
იყენებს არითმეტიკული პროგრესიის პირველი n წევრის ჯამის
ფორმულას ამოცანების ამოხსნისას.
|
|
|
29.
|
შემაჯამებელი
სამუშაო #6
|
|
|
წერითი მუშაობა
|
რვეული,კალამი
|
|
|
|
30.
|
გეომეტრიული პროგრესია. n-ური წევრის
ფორმულა.
|
|
გეომეტრიული პროგრესიის n-ური წევრის
ფორმულით ნებისმიერი წევრის პოვნის უნარის გამომუშა-ვება.
|
პრობლემაზე დაფუძნებული სწავლება
|
„მათემატიკა X“
|
პოულოვს გეომეტრიული
პროგრესიის n-ური წევრის ფორმულით ნებისმიერი
წევრს.
|
|
|
31.
|
გეომეტრიული პროგრესიის პირველი n წევრის ჯამის
ფორმულა.
|
|
გეომეტრიული პროგრესიის პირ-ველი n წევრის ჯამის
ფორმულის გამოყენების უნარის გამომუშავება.
|
ინტერაქტიული მეთოდი
|
„მათემატიკა X“
„მათემატიკა“I
ს. თოპურია,
|
იყენებს გეომეტრიული პროგრესიის პირველი n წევრის ჯამის
ფორმულას ამოცანების ამოხსნისას.
|
|
|
32.
|
შემაჯამებელი
სამუშაო #7
|
|
|
წერითი მუშაობა
|
რვეული,კალამი
|
|
|
|
33.
|
ჭეშმარიტი და მცდარი წინადადებები. წინადადების „უარყოფა“.
კონტრ-მაგალითი.
|
|
მსჯელობა დასაბუთების ხერხების გამოყენების უნარის
განვითარება.
|
ინტერაქტიული მეთოდი
|
„მათემატიკა X“
|
იყენებს “საწინააღმდეგოს და-შვების” მეთოდს
რიცხვების შესახებ მარტივი დებულე-ბების დამტკიცებისას.
|
|
|
34.
|
შებრუნებყლი და მოპირდაპირე დებულებები.
|
|
მოცემული დებულების შებრუნე-ბული, მოპირდაპირე დებულებე-ბის
ჩამოყალიბების უნარის გაღრ-მავება.
|
ჯგუფური მუშაობა,
|
„მათემატიკა X“
|
მსჯელობა-დასაბუთებისას იყენებს
მოცემული პირო-ბითი წინადადების/დებუ-ლების შებრუნებულ, მოპირ-დაპირე და შებრუნებულის
მოპირდაპირე წინადადებას /დებულებებს.
|
|
|
35.
|
დებულების დასაბუთება საწინააღმდეგოს დაშვების ხერხით.
|
|
საწინააღმდეგოს დაშვების ხერ-ხით თეორემის დამტკიცების
უნა-რის განვითარება.
|
პროექტი
|
„მათემატიკა X“
|
იყენებს მათემატიკურ სიმბო-ლოებს გეომეტრიული დებუ-ლებებისა და ფაქტების გად-მოცემისას; სწორად იყენებს ტერმინებს: “ყველა”,
“არცერ-თი”, “ზოგიერთი”, “ყოველი”, “ნებისმიერი”, “არსებობს”
და “თითოეული”;
|
|
|
36.
|
გეომეტრიული გარდაქმნები
სიბრტყეზე.
|
|
გეომეტრიული გარდაქმნების და-ხასიათება
|
დემონსტრირების მეთოდი
|
„მათემატიკა X“ „მათემატიკა“II
ს. თოპურია,
|
ახდენს გეომეტრიულ გარ-დაქმნებს სიბრტყეზე და მარ-ტივ შემთხვევებში
იყენებს მათ ფიგურათა ტოლობის დასადგენად;
|
|
|
37.
|
ღერძული სიმეტრიათა კომპოზიცია.
|
|
ღერძული სიმეტრიათა კომპოზი-ციების თვისებების გამოკვლევა.
|
პრობლემაზე დაფუძნებული სწავლება
|
„მათემატიკა X“
|
მსჯელობს და აკეთებს დას-კვნას ერთი და იგივე ტიპის გეომეტრიული გარდაქმნების
(პარალელური გადატანა, მო-ბრუნებები ერთი და იგივე ცენტრის
გარშემო, ღერძული სიმეტრიები პარალელური ღერძების მიმართ, საერთო ცენტრის მქონე ჰომოთეტიე-ბი) კომპოზიციების შესახებ;
|
|
|
38.
|
გეომეტრიულ ფიგურათა წარმოდგენა ალგებრული დამოკიდებულებების
საშუალებით.
|
|
გეომეტრიულ ფიგურათა ალგებ-რული დამოკიდებულებების
სა-შუალებით წარმოდგენის უნარის გამომუშავება.
|
ინტერაქტიული მეთოდი
|
„მათემატიკა X“ „მათემატიკა“II
ს. თოპურია,
|
იყენებს კოორდინატებს გეო-მეტრიული გარდაქმნების (პარალელური გადატანა, ღე-რძული/ცენტრული სიმეტ-რია) შესრულებისა და გამო-სახვისათვის;
|
|
|
39.
|
შემაჯამებელი
სამუშაო #8
|
|
|
წერითი მუშაობა
|
რვეული,კალამი
|
|
|
|
40.
|
წრფივ ორუცნობიან უტოლობათა
სისტემა.
|
|
წრფივ ორუცნობიან უტოლობათა
სისტემის გეომეტრიული წარმოდ-გენის გამოყენება პრაქტიკული ამოცანების ამოსახსნელად.
|
ინტერაქტიული მეთოდი
|
„მათემატიკა X“
|
ირჩევს და იყენებს უტოლო-ბათა სისტემის ამოხსნის ხერხს, გრაფიკულად გამო-სახავს ამონახსნს და ახდენს ამონახსნის სიმრავლურ ინტერპრეტაციას;
|
|
|
41.
|
წრფივ ორუცნობიან განტოლებათა
სისტემა.
|
|
ტექსტური ამოცანების შედგენისა და ამოხსნის დაუფლება,
ამოხსნის ხერხების შერჩევის, ამონახსნის ინ-ტერპრეტაციის უნარის გამომუშა-ვება და
განვითარება.
|
პრობლემაზე დაფუძნებული სწავლება
|
„მათემატიკა X“
„მათემატიკა“I
ს. თოპურია,
|
ტექსტური ამოცანის ამო-სახსნელად ადგენს და ხსნის ორუცნობიან განტოლებათა სისტემას; ახდენს ამონახსნის ინტერპრეტაციას
ამოცანის კონტექსტის გათვალი-სწინებით;
|
|
|
42.
|
შემაჯამებელი
წერა #9
|
|
|
წერითი მუშაობა
|
რვეული,კალამი
|
|
|
|
43.
|
მსგავსი ფიგურები.
|
|
მსგავს ფიგურებზე წარმოდგენების გაღრმავება, პრაქტიკული
ამოცანე-ბის ამოხსნისას ფიგურათა მსგავსე-ბის გამოყენების უნარის განვითა-რება.
|
ინტერაქტიული მეთოდი
|
„მათემატიკა X“ „მათემატიკა“II
ს. თოპურია,
|
იყენებს ამოცანების ამო-ხსნისას ფიგურათა მსგავსებას.
|
|
|
44.
|
ჰომოტეტია.
|
|
ჰომოტეტიის, როგორც მსგავსების გარდაქმნის განსაზღვრა,
მისი თვი
სებების შესწავლა და პრაქტიკულ ამოცანებში ამ თვისებათა
გამოყე-ნების უნარ-ჩვევების გამომუშა-ვება.
|
ჯგუფური მუშაობა,
|
„მათემატიკა X“
|
პრაქტიკულ ამოცანების ამოხსნისას იყენებს ჰო-მოტეტიას.
|
|
|
45.
|
მსგავსების ასხვა. სამკუთხედების მსგავსების ნიშნები.
|
|
მიუწვდომელი ობიექტების ზომე-ბის დასადგენად ფიგურათა
მსგავ-სების, მსგავსი ფიგურების თვისე-ბების გამოყენების უნარის გამომუ-შავება.
|
პრობლემაზე დაფუძნებული სწავლება
|
„მათემატიკა X“ „მათემატიკა“II
ს. თოპურია,
|
ობიექტთა ზომებისა და ობი-ექტთა შორის მანძილების დასადგენად (მათ შორის რეა-ლურ ვითარებაში) იყენებს ფიგურათა (მრავალკუთხე-დების, წრეების/წრეწირების) მსგავსებას და დამოკიდებუ-ლებებს ფიგურის ელემენტე-ბის ზომებს შორის
|
|
|
46.
|
შემაჯამებელი
წერა #10
|
|
|
წერითი მუშაობა
|
რვეული,კალამი
|
|
|
|
|
სინუსების თეორემა.
|
|
სინუსების თეორემის გაცნობა, მი-სი გამოყენება პრაქტიკული
ხასია-თის ამოცანების გადასაწყვეტად.
|
ახსნა–განმარტები-თი მეთოდი
|
„მათემატიკა X“ „მათემატიკა“II
ს. თოპურია,
|
იყენებს სინუსების თეო-რემას ამოცანების ამოხს-ნისას
|
|
|
47.
|
კოსინუსების თეორემა.
|
|
კოსინუსის თეორემის გაცნობა, მი-სი გამოყენების დაუფლება.
|
პრობლემაზე და-ფუძნებული სწავ-ლება
|
„მათემატიკა X“ „მათემატიკა“II
ს. თოპურია,
|
იყენებს კოსინუსების თეორემას ამოცანების ამოხსნისას.
|
|
|
48,
|
სამკუთხედის კუთხეებსა და გვერდებს შორის დამოკიდებულებები.
|
|
მოსწავლე გაერკვეს სამკუთხედის კუთხეებსა და გვერდებს
შორის დამოკიდებულებებში, გამოუმუშა-ვდეს რეალურ ვითარებაში ამ და-მოკიდებულებების
გამოყენების უნარი.
|
ჯგუფური მუშაობა
|
„მათემატიკა X“ „მათემატიკა“II
ს. თოპურია,
|
იყენებს სამკუთხედის კუთ-ხეებსა და გვერდებს შორის
დამოკიდებულებებებს ამო-ცანების ამოხსნისას.
|
|
|
49.
|
სამკუთხედის ფართობის ფორმულები.
|
|
სამკუთხედის ფართობის გამოსათ-ვლელი ფორმულების დაუფლება,
მათი გამოყენება პრაქტიკული ამო
ცანების ამოხსნისას.
|
პრობლემაზე დაფუძნებული სწავლება
|
„მათემატიკა X“ „მათემატიკა“II
ს. თოპურია,
|
პოულობს ბრტყელი ფიგუ-რის ფართობს და იყენებს
მას ოპტიმიზაციის ზოგიერთი პრობლემის გადასაჭრელად (მათ შორის რეალურ ვითარე-ბაში);
|
|
|
50.
|
შემაჯამებელი
წერა #11
|
|
|
წერითი მუშაობა
|
რვეული,კალამი
|
|
|
|
|
ალბათობის ფორმულა. ხდომილობათა სივრცე. ფარდობითი
სიხშირე და ალბათობა. ალბათობის გამოთვლის მაგალითები.
|
|
მაგალითების აღწერით შემთხვე-ვით ხდომილობაზე წარმოდგენის
ფორმირება. ფარდობითი სიხში-რის საშუალებით ალბათობის შე-ფასების უნარის განვითარება.
|
ინტერაქტიული მეთოდი
|
„მათემატიკა X“
|
აღწერს შემთხვევითი ექ-სპერიმენტის ელემენტარულ ხდომილობათა სივრცეს, ით-ვლის ხდომილობათა ალბა-თობებს ვარიანტების დათვ-ლის ხერხების გამოყენებით.
|
|
|
51.
|
მთელი რიცხვების გაყოფადობა. თვლის სისტემები.
|
|
მთელ რიცხვთა გაყოფადობის თვი
სებების გამოყენებით თვლის პოზი
ციური სისტემების წარმოდგენისა და ერთმანეთთან დაკავშირების
უნარის განვითარება.
|
პრობლემაზე დაფუძნებული სწავლება
|
„მათემატიკა X“
|
აკავშირებს რიცხვის სხვადა-სხვა პოზიციურ სისტემაში ჩაწერას ერთმანეთთან.
|
|
|
52.
|
გამეორება.
|
|
|
ჯგუფური მუშაობა,
|
„მათემატიკა X“
|
|
|
|
თემატური გეგმა
სკოლა: გ. რამიშვილის სახ. მე-20 საჯარო სკოლა
მასწავლებელი : ლ. კოკოევა
საგანი: მათემატიკა
საფეხური-
კლასი: საშუალო, XI2,3 კლასი
N
|
თემა
და თემატური ერთეული
|
სთ
|
თემის
მიზანი
|
სასწავლო
მეთოდები და აქტივოვბები
|
რესურსები
|
მიზნის
მიღწევის სა-ზომი (კრიტერიუმები)
|
თარიღი
|
კომენტარი
|
1.
|
მე-10 კლასის მასალის გამეორება
|
15
|
ricxviTi
simravleebisa da maT Soris mimarTebebis gameoreba da codnis gaRrmaveba. რaciona-lur
da iracionalur ricxvTa warmodgenebs Soris gansxvave-bis gaazreba. sawinaaRmdegos daSvebiT
debulebaTa damtkice-bis
gamoyeneba. grafebis gamoye-neba
variantebis daTvlisas, gegmis Sedgenisas, optimizaciis amocanebis amoxsnisas.
|
ჯგუფური მუშაობა, პრაქტიკული მეთოდი,
წერითი მუშაობის მეთოდი
|
„მათემატიკა XI“
„მათემატიკა“I
ს. თოპურია,
|
15. IX
–
2. X
|
|
|
2.
|
შემაჯამებელი
სამუშაო #1
|
1
|
|
წერითი მუშაობა
|
რვეული, კალამი
|
|
6. X
|
|
3.
|
მათემატიკური ინდუქცია. მათემატიკური ინდუქციის გამოყენების მაგალითები.
|
2
|
induqciis meTodiT damtkicebis gaazreba;
maTematikuri induqci-is meTodis gamoyeneba
rekuren-tuli mimdevrobis n-uri wevris misaRebad.
|
ინდუქციური მეთოდი
|
„მათემატიკა XI“
|
დებულებების დამტ-კიცებისას, შესაბამის შემთხვევებში,
იყენებს მათემატიკურ ინდუქ-ციას.
|
6. X, 7. X
|
|
4.
|
უსასრულოდ მცირე და უსასრულოდ
დიდი მიმდევრობები.
|
2
|
usasrulod mcire da usasru-lod didi mimdevrobebis Tvi-sebebis gamoyenebis unar-Cvevebis
ganviTareba.
|
ლოგიკური აზროვნების მეთოდი
|
„მათემატიკა XI“ „მათემატიკა“I
ს. თოპურია,
|
ახდენს უსასრულოდ დიდი და უსასრუ-ლოდ მცირე სიდიდე-ების, მათზე მოქმედე-ბებისა და მოქმედება-თა შედეგის ინტერპ-რეტაციას.
|
8. X, 9. X
|
|
5.
|
vagrZelebT geometriuli gardaqmnebis
Tvisebebis Seswavlas: ღერძული და ცენ-ტრული
სიმეტრიები, პარალელური გადა-ტანა. ჰომოტეტია.
|
5
|
geometriuli gardaqmnebis
Tvi-sebebis Sesaxeb codnის Sejamება da gaRrmavება.
|
ინტერაქტიული, პროექტი
|
„მათემატიკა XI“ „მათემატიკა“II
ს. თოპურია,
|
ასახელებს გეომეტრი-ული ფიგურის იმ მახა-სიათებლებს, რომლე-ბიც არ იცვლება მოცე-მული გეომეტრიული გარდაქმნისას (გარ-დაქმნის ინვარიან-ტებს);
|
13. X
–
16. X
|
|
6.
|
შემაჯამებელი
წერა #2
|
1
|
|
წერითი მუშაობა
|
რვეული, კალამი
|
|
20. X
|
|
7.
|
ვექტორი.
|
2
|
ვექტორის ცნების ათვისება და სხვა-დასხვა სიდიდეებს
შორის ვექტორუ-ლი სიდიდეების გამორჩევის უნარის გამომუშავება.
|
ახსნა–განმარტებითი მეთოდი
|
„მათემატიკა XI“ „მათემატიკა“II
ს. თოპურია,
|
ახდენს ვექტორის სიგ-რძისა და მიმართულე-ბის, ვექტორებზე მოქ-მედებების (შეკრება, სკალარზე გამრავლე-ბა) და მათი თვისებე-ბის გეომეტრიულ და ფიზიკურ ინტერპრე-ტაციას;
|
21. X,
22. X
|
|
8.
|
ვექტორის კოორდინატები.
|
2
|
ვექტორის კოორდინატებით გამო-სახვის უნარ-ჩვევების
გამომუშავება.
|
ახსნა–განმარტებითი მეთოდი
|
„მათემატიკა XI“
|
იყენებს კოორდინა-ტებს ვექტორებისა და ვექტორებზე ოპერაცი-ების გამოსახვისას.
|
23. X,
23. X
|
|
9.
|
ვექტორის რიცხვზე გამრავლება. ვექტორების შეკრება.
|
3
|
ვექტორებზე ოპერაციების − ვექტორ
თა შეკრებისა და ვექტორის რიცხვზე გამრავლების შესწავლა
და ამ ცოდ-ნის გამოყენენბის ჩვევების გამომუ-შავება.
|
ინტერაქტიული მეთოდი
|
„მათემატიკა XI“ „მათემატიკა“II
ს. თოპურია,
|
იყენებს ვექტორებს გე-ომეტრიული დებულე-ბების დასამტკიცებ-ლად და ზომების და-სადგენად სიბრტყეზე;
|
27. X
–
29. X
|
|
10.
|
ვექტორის დაშლა საკოორდინატო ღერძე-ბის მიმართ.
|
4
|
ვექტორის საკოორდინატო ღერძების მიმართ დაშლის უნარ-ჩვევების
გამო
მუშავება.
|
პრობლემაზე დაფუძ-ნებული სწავლება
|
„მათემატიკა XI“ „მათემატიკა“II
ს. თოპურია,
|
იყენებს ვექტორებს გეომეტრიული დებუ-ლებების დასამტკიცე-ბლად
და ზომების და-სადგენად.
|
29. X
–
4. XI
|
|
11.
|
შემაჯამებელი
წერა #3
|
1
|
|
წერითი მუშაობა
|
რვეული, კალამი
|
|
4. XI
|
|
12.
|
ორ ვექტორს შორის კუთხე.
|
4
|
ორ ვექტორს შორის კუთხის გამოთ-ვლის უნარ-ჩვევების
გამომუშავება.
|
პრობლემაზე დაფუძ-ნებული სწავლება
|
„მათემატიკა XI“
|
ითვლის კუთხეს ორ ვექტორს შორის
|
5. XI
–
12. XI
|
|
13.
|
ვექტორების გამოყენება გეომეტრიული ამოცანების ამოხსნისას.
|
3
|
გეომეტრიული ამოცანების ამოხს-ნისას ვექტორთა თვისებების
გამო-ყენების ჩვევათა გამომუშავება.
|
ჯგუფური მუშაობა,
|
„მათემატიკა XI“ „მათემატიკა“II
ს. თოპურია,
|
იყენებს ვექტორებს გეომეტრიული ამოცა-ნების ამოხსნისას
და ზომების დასადგენად.
|
13. XI
–
17. XI
|
|
14.
|
ორი ვექტორის სკალარული ნამრავლი.
|
5
|
ვექტორთა სკალარული ნამრავლის გამოყენებით ამოცანების
ამოხსნის ჩვევების გამომუშავება.
|
ახსნა–განმარტებითი მეთოდი
|
„მათემატიკა XI“ „მათემატიკა“II
ს. თოპურია,
|
იყენებს ვექტორთა სკა-ლარულ ნამრავლს ამო ცანების
ამოხსნისას.
|
18. XI
–
25. XI
|
|
15.
|
სკალარული ნამრავლის გამოსახვა კოორ-დინატებით. სკალარული
ნამრავლის გამო-ყენება.
|
6
|
სკალარული ნამრავლის კოორდინა-ტებით გამოსახვის უნარის
გამომუ-შავება და ამოცანების ამოხსნისას ამ ცოდნის გამოყენების ჩვევების განმ-ტკიცება.
|
ინტერაქტიული მეთოდი
|
„მათემატიკა XI“ „მათემატიკა“II
ს. თოპურია,
|
გამოსახავს სკალარულ ნამრავლს კოორდინა-ტებით და იყენებს
ამო-ცანების ამოხსნისას.
|
26. XI
–
4. XII
|
|
16.
|
შემაჯამებელი
წერა #4
|
1
|
|
წერითი მუშაობა
|
რვეული, კალამი
|
|
8. XII
|
|
17.
|
ვექტორები სივრცეში. ვექტორების კომპლა-ნარობა. ვექტორების
გამოყენების მაგალი-თები.
|
3
|
სამი ვექტორის კომპლანარულობის განსაზღვრა და კომპლანარულობის
აუცილებელი და საკმარისი პირო-ბის დადგენა,
მისის გამოყენება. მი-ღებული ცოდნის ამოცანების ამოხს-ნისას გამოყენების უნარ-ჩვევების
გამომუშავება.
|
პრობლემაზე დაფუძ-ნებული სწავლება
|
„მათემატიკა XI“ „მათემატიკა“II
ს. თოპურია,
|
ახდენს ვექტორის სიგ-რძისა და მიმართულე-ბის, ვექტორებზე მოქ-მედებების (შეკრება, სკალარზე გამრავლე-ბა) და მათი თვისებე-ბის გეომეტრიულ და ფიზიკურ ინტერპრე-ტაციას;
|
9. XII
–
11. XII
|
|
18.
|
კოორდინატები სივრცეში.
|
2
|
სივრცული გეომეტრიული ამოცანე-ბის კოორდინატული მეთოდით
ამოხსნის ჩვევების გამომუშავება.
|
ლოგიკური აზროვნების მეთოდი
|
„მათემატიკა XI“
|
იყენებს კოორდინა-ტებს სივრცეში გეომე-ტრიული ფიგურის ზომების
დასადგენად.
|
15. XII,
15. XII
|
|
19.
|
მონაცემთა შეგროვება.
|
3
|
მონაცემთა შეგროვების
საშუალებე-ბის გაცნობა, ინფორმაციის შეგროვე-ბისას მონაცემთა მოპოვების შესაფე-რისი
ხერხების შერჩევისა და გამო-ყენების უნარის გამომუშავება.
|
ჯგუფური მუშაობა,
|
„მათემატიკა XI“
|
ირჩევს და იყენებს მო-ნაცემთა შეგროვების შესაფერის საშუალებას (დაკვირვება,
გაზომვა, მითითებულ რესპონ-დენტთა ჯგუფის გამო-კითხვა მზა ანკეტით-/კითხვარით, მონაცემ-თა მოპოვება მონაცემ-თა სხვადასხვა წყაროე-ბიდან), ასაბუთებს თა-ვის არჩევანს;
|
16. XII
–
18. XII
|
|
20.
|
მონაცემთა კლასიფიკაცია და ორგანიზაცია. დაგროვილი
სიხშირე. რანგი.
|
2
|
შეგროვილ მონაცემთა
ოპტიმალური ხერხით წარმოდგენის ორგანიზები-სა და შესაბამისი დასკვნების გამო-ტანის
უნარის გამომუშავება.
|
ახალი ინფორმაციის/ მა-სალის დამოუკიდებ-ლად მოძიება
|
ინტერნეტი
|
ადგენს სიხშირეთა
გა-ნაწილებას, წარმოად-გენს მას გრაფიკული ფორმით და აღწერს მას
სიმეტრიულობის, მოდების რაოდენობის, გაშლილობის ან სხვა ნიშნების საშუალებით;
|
22. XII,
22. XII
|
|
21.
|
მონაცემთა წარმოდგენის ხერხები.
|
2
|
სტატისტიკური მონაცემების
სხვა-დასხვა ხერხით წარმოდგენის ათვი-სება. ამა თუ იმ სახით მოცემული მონაცამების
ანალიზის უნარის გან-ვითარება.
|
დემონსტრირების მეთოდი
|
„მათემატიკა XI“ ინტერნეტი
|
ერთი გრაფიკული
ფო-რმით წარმოდგენილ მონაცემებს წარმოად-გენს
განსხვავებული გრაფიკული ფორმით და წარმოაჩენს თითო-ეული ფორმის
ხელსაყ-რელ და არახელსაყ-რელ მხარეებს;
|
23. XII,
24. XII
|
|
22.
|
შემაჯამებელი რიცხვითი მახასიათებლები.
|
3
|
მონაცემთა რიცხვითი
მახასიათებ-ლების გახსენება და კონკრეტულ პრაქტიკულ სიტუაციებში ამ მახასი-ათებლების
გამოყენების ჩვევების გამომუშავება.
|
პროექტი
|
ინტერნეტი
|
ითვლის და იყენებს შემაჯამებელ
რიცხვით მახასიათებლებს დაუ-ჯგუფებელ მონაცემთა ერთობლიობების
და-სახასიათებლად/შესადარებლად და მოსაზრე-ბათა/არგუმენტების შესაფასებლად;
|
25. XII
–
30. XII
|
|
23.
|
შემაჯამებელი
წერა #5
|
1
|
|
წერითი მუშაობა
|
რვეული, კალამი
|
|
|
|
24.
|
სივრცეში წერტილების, წრფეების და სიბრტყეების ურთიერთგანლაგება
|
|
მოსწავლეს შეექმნას წარმოდგენა ევ-კლიდური გეომეტრიის
აქსიომური აგების მეთოდის შესახებ, აქსიომათა სისტემის არაწინააღმდეგობრიობისა და
აქსიომებზე დაყრდნობით თეო-რემების დამტკიცებების შესახებ.
|
ლოგიკური აზროვნების მეთოდი
|
„მათემატიკა XI“ „მათემატიკა“II
ს. თოპურია,
|
განაზოგადებს ცალკე-ულ გეომეტრიულ დე-ბულებებს; აყალიბებს ჰიპოთეზას და ასაბუ-თებს/უარყოფს მას.
მსჯელობს ევკლიდუ-რი გეომეტრიის აქსიო-მატიკის არაწინააღმ-დეგობრიობის შესახებ;
|
|
|
25.
|
წრფისა და სიბრტყის პარალელურობა. მრავალწახნაგები.
|
|
წრფისა და სიბრტყის პარალელურო-ბის ნიშნის საშუალებით
პრაქტიკუ-ლი ამოცანების ამოხსნისას და მრა-ვალწახნაგის კვეთის აგების უნარ-ჩვევების
განვითარება
|
პრობლემაზე დაფუძ-ნებული სწავლება
|
„მათემატიკა XI“ „მათემატიკა“II
ს. თოპურია,
|
იყენებს წრფისა და სიბრტყის პარალელუ-რობის ნიშანს
ამოცა-ნების ამოხსნისას.
|
|
|
26.
|
წრფისა და სიბრტყის მართობულობა.
|
|
წრფისა და სიბრტყის მართობულო-ბის ცნებისა და ნიშნის
შესწავლა და ამ ცოდნის პრაქტიკული გამოყენე-ბის ჩვევების გამომუშავება.
|
დემონსტრირების მეთოდი
|
„მათემატიკა XI“ „მათემატიკა“II
ს. თოპურია,
|
იყენებს წრფისა და სიბრტყის მართობუ-ლობის ნიშანს
ამო-ცანების ამოხსნისას.
|
|
|
27.
|
ორი სიბრტყის პარალელურობა.
|
|
ორი სიბრტყის პარალელურობის ნიშნების განხილვა და
რეალურ ვი-თარებაში ამ ნიშნების გამოყენების უნარ-ჩვევების გამომუშავება.
|
ინდუქციური მეთოდი
|
„მათემატიკა XI“ „მათემატიკა“II
ს. თოპურია,
|
იყენებს ორი სიბრტყის პარალელურობის ნი-შანს ამოცანების
ამოხ-სნისას.
|
|
|
28.
|
პარალელური დაგეგმილება.
|
|
სივრცული ფიგურის სიბრტყეზე გა-მოსახვის ზოგიერთი
წესის გაცნობა დამრავალწახნაგების გამოსახულე-ბათა აგების უნარ-ჩვევების გამომუ-შავება.
|
ჯგუფური მუშაობა,
|
„მათემატიკა XI“
|
პოულობს ფიგურის გეგმილს მითითებუ-ლი პარალელური და-გეგმილებისას; მსჯელობს ფიგურის შესაძლო ფორმაზე მი-სი ანასახის მიხედვით
პარალელური დაგეგ-მილებისას.
|
|
|
29.
|
კუთხე წრფისა და სიბრტყეს შორის. დებულებები სამი
მართობის შესახებ.
|
|
წრფისა და სიბრტყეს შორის კუთხის ცნების − სტერეომეტრიის
ერთ-ერ-თი ფუნდამენტური ცნების განსაზღ-ვრების გაცნობა და ამით მრავალი პრაქტიკული
სახის ამოცანის გან-ხილვა და გადაწყვეტა.
|
ახსნა–განმარტებითი მეთოდი
|
„მათემატიკა XI“ „მათემატიკა“II
ს. თოპურია,
|
იყენებს წრფისა და სიბრტყის შორის კუთ-ხის ცნებას
ამოცანების ამოხსნისას.
|
|
|
30.
|
ორწახნაგა კუთხე. ორ სიბრტყეს შორის კუთხე. ორ სიბრტყის
მართობულობა.
|
|
გაგრძელდეს სტერეომეტრიის ფუნ-დამენტური ცნებების
გაცნობა და მათი პრაქტიკული ამოცანების ამოხ-სნის უნარის განვითარება.
|
ინტერაქტიული მეთოდი
|
„მათემატიკა XI“
|
იყენებს ორწახნაგა კუთხის ცნებას ამოცა-ნების ამოხსნისას.
|
|
|
31.
|
ცილინდრი. კონუსი.
|
|
ცილინდრის და კონუსის, როგორც ბრუნვის ფიგურების დახასიათება,
მათ ელემენტებს შორის კავშირის დადგენა, კვეთების გამოყენება, სივ-რცული ფიგურის
კვეთის შესაძლო ფორმის დადგენის უნარის განვიტა-რება.
|
პრობლემაზე დაფუძ-ნებული სწავლება
|
„მათემატიკა XI“ „მათემატიკა“II
ს. თოპურია,
|
მსჯელობს სივრცული ფიგურის კვეთის შესა-ძლო ფორმაზე და აგებს სივრცული ფი-გურის მითითებულ კვეთას;
|
|
|
32.
|
ბირთვი. სფერო.
|
|
ბირთვისა და მისი ზედაპირის დახა-სიათება, მათთან
დაკავშირებული ახალი ცნებების შემოტანა; გეომეტ-რიული ადგილის ცნების გამოყენე-ბით,
ბრტყელი ფიგურის ბრუნვის, ხოლო კოორდინატების გამოყენე-ბით ბირთვის და სფეროს დახასია-თება.
|
პრობლემაზე დაფუძ-ნებული სწავლება
|
„მათემატიკა XI“ „მათემატიკა“II
ს. თოპურია,
|
შეუძლია სივრცული ფიგურის კვეთებისა და გეგმილების გამო-ყენება სივრცული ფი-გურის
შესასწავლად.
|
|
|
33.
|
შემაჯამებელი
წერა #6
|
1
|
|
წერითი მუშაობა
|
რვეული, კალამი
|
|
|
|
|
მობრუნება.
|
|
mobrunebis ganxilvisas mimdi-nareobs kuTxis cnebis `ganzo-gadebac~, e. w. mobrunebis kuT-xis
SemoRebac, ricxvebsa da kuTxeebs Soris Sesabamisobis damyareba, romelic kuTxis ra-dianuli
zomis SemoRebiT mim-dinareobs.
|
ახსნა–განმარტებითი მეთოდი
|
„მათემატიკა XI“ „მათემატიკა“II
ს. თოპურია,
|
ასრულებს მობრუნებას მოცემულ კუთხეზე და აკავშირებს
კუთხის გრადუსულ და რადია-ნულ ზომებს ერთმა-ნეთს.
|
|
|
34.
|
ტროგონომეტრიული
ფუნქციების მნიშვნელობათა პოვნა, ნულები. trigonometriuli funqciebis niSnebi
|
|
nebismieri ricxvis sinusis, ko-sinusisa da tangensis SemoReba. Sinusisa da
kosinusis periodუ-lobis ganxilva, umciresi dade-biTi periodis dasaxeleba. samo-tivacio amocanis ganxilviT trigonometriul
funqciaTa mniSvnelobis xazgasma.
|
ახსნა–განმარტებითი მეთოდი
|
„მათემატიკა XI“ „მათემატიკა“I
ს. თოპურია,
|
ახდენს ფუნქციის ნუ-ლების, ფუნქციის მაქ-სიმუმის/მინიმუმის
ინტერპრეტირებას იმ რეალური პროცესის-/ვითარების კონტექს-ტში, რომელიც ამ ფუნ-ქციით აღიწერება;
|
|
|
35.
|
ლუწი და კენტი ტროგონომეტრიული ფუნქციები.
|
|
trigonometriuli funqciebis magaliTze funqciaTa
luwobisa
da kentobis, agreTve, monotonu-robis ganxilva — sawyisi eta-pis aTviseba funqciaTa
gamokv-levis zogadi principebis
dauflebis
gzaze.
|
ინტერაქტიული მეთოდი
|
„მათემატიკა XI“ „მათემატიკა“I
ს. თოპურია,
|
არკვევს ფუნქციის ლუ
ცობას და კენტობას.
|
|
|
36.
|
დაყვანის ფორმულები.
|
|
dayvanis
formulebis gamoyvana da maTi gamoyenebis unaris ga-momuSaveba
|
პრობლემაზე დაფუძნე-ბული სწავლება
|
„მათემატიკა XI“ „მათემატიკა“I
ს. თოპურია,
|
იყენებს დაყვანის ფორ
მულებს ამოცანების ამოხსნისას.
|
|
|
37.
|
ტროგონომეტრიული
ფუნქციების გრაფიკები. შეკრების ფორმულები.
|
|
funqciaTa Tvisebebis gamoyene-biT maTi grafikebis agebis Cve-vebis gamomuSaveba
trigonomet-riuli funqciebis magaliTze.
|
დემონსტრირების მეთოდი
|
„მათემატიკა XI“
კომპიუტერი
|
იყენებს ტრიგონომეტ-რიულ ფუნქციებს და მათ თვისებებს რეა-ლური პროცესების მო-დელირებისას;
|
|
|
38.
|
trigonometriuli gantolebebi
|
|
gantolebaTa amoxsnis grafiku-li xerxis gamoyenebis unaris ganviTareba. funqciaTa grafi-kebisa
da Tvisebebis gamoyeneba gantolebebis amoxsnisas.
|
ინტერაქტიული მეთოდი
|
„მათემატიკა XI“ „მათემატიკა“I
ს. თოპურია,
|
ხსნის ტრიგონომეტ-რიულ განტოლებებს.
|
|
|
39.
|
შემაჯამებელი
წერა #7
|
1
|
|
წერითი მუშაობა
|
|
|
|
|
40.
|
მაჩვენებლიანი ფუნქცია, გრაფიკი, თვისებები.
|
|
მაჩვენებლიანი ფუნქციის თვისებე-ბის შესწავლა და ამ
ფუნქციით აღწე-რადი პროცესების განხილვა. მაჩვე-ნებლიანი ფუნქციის თვისებების გა-მოყენების
ჩვევების გამომუშავება.
|
ახსნა–განმარტებითი მეთოდი
|
„მათემატიკა XI“ „მათემატიკა“I
ს. თოპურია,
|
იყენებს რიცხვის ხარი-სხსა, ხარისხისა თვი-სებებს პრაქტიკული საქმიანობიდან ან მეც-ნიერების სხვადასხვა
დარგებიდან მომდირე ამოცანების ამოხსნისას
|
|
|
41.
|
მაჩვენებლიანი განტოლებების და უტოლობების ამოხსნა
|
|
ზოგიერთი ტიპის მაჩვენებლიანი განტოლებების და უტოლობების
ამოხსნის მაგალითების განხილვა
|
ინტერაქტიული მეთოდი
|
„მათემატიკა XI“ „მათემატიკა“I
ს. თოპურია,
|
ხსნის მაჩვენებლიანი განტოლებებს და უტოლობებს.
|
|
|
42.
|
შემაჯამებელი
წერა #8
|
1
|
|
წერითი მუშაობა
|
რვეული, კალამი
|
|
|
|
43.
|
ლოგარითმული ფუნქცია.
|
|
ფუნქციის გამოკვლევის უნარ-ჩვევე-ბის გამომუშავება-განმტკიცება
მაჩ-ვენებლიანი ფუნქციის და მისი შექ-ცეულის − ლოგარითმული ფუნქცი-ის მაგალითზე.
|
ლოგიკური აზროვნების მეთოდი
|
„მათემატიკა XI“ „მათემატიკა“I
ს. თოპურია,
|
ახდენს ფუნქციის ნუ-ლების, ფუნქციის მაქ-სიმუმის/მინიმუმის ინტერპრეტირებას იმ რეალური პროცესის-/ვითარების კონტექს-ტში, რომელიც ამ ფუნ-ქციით აღიწერება;
|
|
|
44.
|
ლოგარითმის თვისებები
|
|
ლოგარითმის თვისებების შესწავლა და გამოსახულებათა
გამარტივებისა და გამოთვლებში ამ თვისებათა გა-მოყენების უნარ-ჩვევების გამომუ-შავება.
|
ახსნა–განმარტებითი მეთოდი
|
„მათემატიკა XI“ „მათემატიკა“I
ს. თოპურია,
|
იყენებს რიცხვის ლო-გარითმს, ლოგარით-მის თვისებებს პრაქ-ტიკული საქმიანო-ბიდან ან მეცნიერების
სხვადასხვა დარგები-დან მომდირე ამოცანე-ბის ამოხსნისას
|
|
|
45.
|
ლოგარითმული განტოლებების და უტოლობების ამოხსნა
|
|
ზოგიერთი ტიპის ლოგარითმული განტოლებების და უტოლობების
ამოხსნის მაგალითების განხილვა
|
ინტერაქტიული მეთოდი
|
„მათემატიკა XI“ „მათემატიკა“I
ს. თოპურია,
|
ხსნის ლოგარითმული განტოლებებს და უტოლობებს.
|
|
|
46.
|
შემაჯამებელი
წერა #9
|
1
|
|
წერითი მუშაობა
|
რვეული, კალამი
|
|
|
|
47.
|
კომბინატორიკის ძირითადი წესები : ჯამის წესი, ნამრავლის წესი. კომბინატორიკის ძირითადი
ფორმულები.
|
|
კომბინატორიკის ძირითადი წესების −ჯამის და ნამრავლის წესების შეს-წავლა და შესაბამის
ამოცანებში ამ წესების გამოყენების ჩვევების გამო-მუშავება.
|
ლოგიკური აზროვნების მეთოდი
|
„მათემატიკა XI“ „მათემატიკა“I
ს. თოპურია,
|
ითვლის რთულ ხდო-მილობათა ალბათო-ბებს კომბინატორული ანალიზის გამოყენე-ბით;
|
|
|
48.
|
ხდომილობათა სივრცე. ხდომილობის ალბათობა.
|
|
ცდის შესაბამისი ხდომილობათა სივ
რცის აგების, ცდასთან დაკავშირე-ბული ხდომილობის ელემენტარულ
ხდომილობათა სიმრავლედ წარმო-დგენისა და შესაბამისი ალბათობის გამოთვლის ჩვევების
გამომუშავება.
|
ჯგუფური მუშაობა,
|
ინტერნეტი,
კომპიუტერი
|
აღწერს შემთხვევითი ექსპერიმენტის
ელე-მენტარულ ხდომილო-ბათა სივრცეს,
|
|
|
49.
|
ოპერაციები ხდომილობებზე. ხდომილობათა ჯამის ალბათობა.
|
|
ხდომილობებზე ოპერაციების არსში გარრკვევა; ხდომილობათა
ჯამის, სხვაობისა და ნამრავლის ალბათო-ბის გამოთვლის უნარის გამომუშა-ვება.
|
ახსნა–განმარტებითი მეთოდი
|
„მათემატიკა XI“
|
ითვლის დამოუკიდე-ბელ ხდომილობათა ალბათობებს (მათ შო-რის ჯამის ალბათობის ფორმულების გამოყე-ნებით);
|
|
|
50.
|
გეომეტრიული ალბათობა.
|
|
ალბათობის ზოგიერთი ამოცანის გეომეტრიული ინტერპრეტაციისა
და კოორდინატთა სიბრტყეზე ხდო-მილობათა წარმოდგენის გამოყენე-ბით ალბათობის გამოთვლის
ჩვევე-ბის გამომუშავება.
|
ლოგიკური აზროვნების მეთოდი
|
„მათემატიკა XI“
|
ითვლის
ალბათობას ზოგიერთი ამოცანის გეომეტრიული ინტერ-პრეტაციისა
და კოორ-დინატთა სიბრტყეზე ხდომილობათა წარმო-დგენის გამოყენებით
|
|
|
51.
|
შემაჯამებელი
წერა #10
|
1
|
|
წერითი მუშაობა
|
რვეული, კალამი
|
|
|
|
52.
|
სხვადასხვა პოზიციური სისტემები.
|
|
სხვადასხვა პოზიციური სისტემებში რიცხვების ჩაწერა,
ერთი სისტემი-დან მეორეზე გადასვლის წესის გა-აზრება.
|
ლოგიკური აზროვნების მეთოდი
|
„მათემატიკა XI“ „მათემატიკა“I
ს. თოპურია,
|
აკავშირებს რიცხვის სხვადასხვა პოზიციურ სისტემაში
ჩაწერას ერთმანეთთან
|
|
|
53.
|
გამეორება.
|
|
|
|
„მათემატიკა XI“
„მათემატიკა“I
ს. თოპურია,
„მათემატიკა“II
ს. თოპურია,
|
|
|
|
Комментарии
Отправить комментарий